Türkiye’deki kurumlar vergisi mükellefleri için beyan ve ödeme dönemi başladı. Yükümlülüklerini Nisan sonuna kadar yerine getirenler, bazı avantajlardan faydalanabilecek.
Türkiye’de faaliyet gösteren sermaye şirketleri, kooperatifler ve iktisadi işletmeler dahil olmak üzere kurumlar vergisi mükellefleri için beyan ve ödeme dönemi başladı. Mükellefler, 2025 hesap dönemine ilişkin kurumlar vergisini Nisan ayının sonuna kadar beyan edebilecek. Bu beyana yönelik kurumlar vergisi ödemesi de yine 1-30 Nisan tarihleri arasında gerçekleştirilecek.
Özel hesap dönemi tayin edilen kurumlar ise beyannamelerini verdikleri ilgili ayın sonuna kadar vergilerini ödemekle yükümlü. Bu süreç, tüm ilgili işletmeler için yasal bir zorunluluk taşıyor.
Mükellefler, kurumlar vergisi ödemelerini çeşitli kanallar aracılığıyla yapabiliyor. Gelir İdaresi Başkanlığı’nın (GİB) “gib.gov.tr” internet sitesi, Dijital Vergi Dairesi ve GİB mobil uygulaması bu kanalların başında geliyor. Ayrıca, anlaşmalı bankaların banka veya kredi kartları ile hesaplarından ve yabancı ülkede faaliyet gösteren bankaların kartlarıyla da ödeme imkanı bulunuyor.
Anlaşmalı bankaların şubeleri, internet, telefon ve mobil bankacılık gibi alternatif kanallar ile PTT şubeleri de ödeme için kullanılabilecek noktalar arasında yer alıyor. Beyanname ekinde ise bilanço, gelir tablosu, işletme hesabı özeti ve kesinti yoluyla ödenen vergiler gibi bilgi ve belgelerin sunulması gerekiyor.
AR-GE, tasarım, nakdi sermaye artışı ve sınai mülkiyet hakkı istisnası gibi indirim ve istisnalara ilişkin bilgi ve belgelerin de beyannameyle birlikte sunulması önem arz ediyor. Bu belgeler, mükelleflerin vergi yükümlülüklerini doğru bir şekilde yerine getirmeleri için kritik öneme sahip.
Belirlenen şartları taşıyan kurumlar vergisi mükellefleri, hesaplanan vergilerinin yüzde 5’ini indirim olarak alabiliyor. Finans ve bankacılık sektöründe faaliyet gösterenler, sigorta ve reasürans şirketleri ile emeklilik şirketleri ve emeklilik yatırım fonları bu indirimden muaf tutuluyor.
İndirimden faydalanabilmek için, indirimin hesaplanacağı beyannamenin ait olduğu yıl ile bu yıldan önceki son iki yıla ait vergilerin yasal süresinde ödenmiş olması gerekiyor. Ayrıca, mükelleflerin vadesi geçmiş herhangi bir borcunun bulunmaması da aranan temel şartlar arasında yer alıyor.
Bursa Taraf, Bursa ve çevresindeki gelişmeleri tarafsız, hızlı ve güvenilir habercilik anlayışıyla okuyucularına sunan dijital haber platformudur. Yerelden ulusala uzanan geniş içerik yelpazesiyle doğru bilgiye ulaşmanızı sağlar.
Yorum Yap